De opdracht
Steeds meer bedrijven zijn zich bewust van klimaatverandering en de noodzaak om actie te ondernemen. Erg belangrijk, want het momentum om te versnellen tot klimaatneutraal ondernemen is nu. Onder andere door de uitstoot van CO2 te reduceren. Om haar zakelijke relaties hierbij te helpen, organiseerde Triodos Bank in samenwerking met de Climate Neutral Group in november 2021 een interactieve bijeenkomst. Vanwege coronamaatregelen vond deze online plaats, uitgezonden vanuit het eigen duurzame kantoorpand van Triodos Bank.
Onze rol
- Programmaformat
- Organisatie en realisatie
- Script
- Techniek en regie
Hoe heeft SAN dit aangepakt?
De uitdaging van deze uitzending was hoe we online toch optimale kennisuitwisseling en interactie konden bewerkstelligen. Daarnaast was het belangrijk, omdat dit de eerste uitzending vanuit het nieuwe kantoorpand was, om alle mogelijke technische obstakels te inventariseren en het juiste (AVG-proof) platform te kiezen. Om de kijkers het gevoel te geven live aanwezig te zijn, was de studiosetting volledig in de stijl van Triodos Bank en werd vooraf aan de live uitzending een video met een rondleiding door het pand vertoond.
Wat heeft het opgeleverd?
Een zeer goed gewaardeerde uitzending met hoge kijkcijfers. Als follow-up is een vervolgsessie gepland waarbij deelnemers een stap verder gingen met het in kaart brengen van hun CO2–footprint. Uit de evaluatie bleek dat veel ondernemers een onlinebijeenkomst als deze, met veel informatie, een prima vervanging vonden van een fysiek event. Doordat de tijdens dit event gecreëerde content breed gedeeld is, heeft de uitzending veel impact gehad.
Bekijk de uitzending:
SAN zorgt voor beweging met impact
Zoek je een hands-on partner in marketing en communicatie en/of een ervaren specialist in het organiseren van zakelijke evenementen die raken?